No pitihän minun vielä ennen lopullista päätöksen tekoa käydä vielä muutama liike läpi... Sitä täydellistä keittiötä tai ovea kun ei tuntunut löytyvän. Lisäksi ajan kuluessa tuntuivat omatkin suunnitelmat selkiytyneen, joten tiesi mitä oli hakemassa. Niinpä kävin läpi vielä HTH-keittiöt, Domus-keittiöt sekä Nixi-keittiöt. Vain Nixi-keittiössä palvelu oli erinomaista, muista ei ole juuri hyvää sanottavaa...
liike:
HTH-keittiöt, Fredrikinkatu Helsinki
ennakkokäsitys:
ei ennakkokäsitystä, kivan näköisiä keittiöitä esitteessä
kokemus:
Myyjä oli mielestäni jotenkin poissaoleva, eikä keskittynyt asiakkaaseen. Pohjapiirustuksiin ei oltu tutustuttu, joten kävimme läpi keittiömme erikoisuudet. Palvelu oli "no tässä nämä nyt on" -tyyppistä. Myyjästä piti oikein nyhtää tietoja irti. Kun lähdin liikkeestä, mietin, että en kyllä varmasti tästä keittiötä tilaa.
Mielestäni keittiöt olivat esitteessä selvästi paremman näköisiä kuin paikan päällä. Paikan päällä olevista keittiöistä ei jäänyt laadukasta kuvaa - en tätä osaa tarkemmin valitettavasti kuvailla. Ehkä myyjällä oli osuutensa tähän.
ajankäyttö:
Noin tunnin verran vierähti liikkeessä ollessaan.
tarjous:
Tämä on se hullunkurisin juttu - tarjous ei koskaan saapunut sähköpostiin. En tosin viitsinyt tarjouksen perään juurikaan kysellä, koska tiesin, että heiltä ei meille keittiötä löydy.
positiivista:
Laadukkaat nettisivut ja hyvä esite.
parantamisen varaa:
Palvelu, palvelu ja palvelu. Tarjous olisi ollut mielenkiintoista nähdä.
liike:
Domus, Vantaan Varisto
ennakkokäsitys:
hyvä valikoima, hyvät keittiöt. Kuullut kehuja myös blogien puolella.
kokemus:
iso pettymys - koska tarjousta ei myöskään tullut koskaan perille, tästä selitän lisää alla.
Sinänsä kokemus olisi muuten ollut hyvinkin positiivinen - myyjä oli tutustunut lähettämiini pohjapiirustuksiin ja miettinyt keittiötämme. Kävimme hänen kanssaan perusteellisesti keittiötoiveita läpi ja myös eri vaihtoehtoja punnittiin. Kotiin lähtiessäni jäin positiivisen odottavalle kannalle - odottamaan tarjousta.
Tarjousta ei koskaan tullut, enkä tavoittanut enää samaa myyjääkään sähköpostitse taikka puhelimitse. Niinpä lähdimme käymään miehen kanssa liikkeessä paikan päällä katsomassa mikä maksaa. Ilmeni, että myyjä ei enää ollut liikkeessä töissä. En tiedä mitä hänelle oli käynyt, mutta sain sellaisen käsityksen, että hänen palveluita ei enää liikkeessä kaivattu. Kerrottiin, että hänen jäljiltään jäi paljon asiakkaita ja tätä sumaa käyvät nyt läpi muut asiakaspalvelijat. Meihin otettaisiin yhteyttä noin kahden viikon kuluessa. Valitettavasti elettiin jo huhtikuun loppua ja keittiövalinta piti tehdä, joten Domus jäi auttamattomasti laskuista pois.
Jäin kyllä ihmettelemään, että mitähän oli käynyt, koska myyjän kanssa alunperin keskustellessa hän ei missään vaiheessa maininnut työpaikan vaihdosta. Ilmeisesti sairaustapauksesta ei kuitenkaan ollut kyse, niin kärkkäästi sieltä tuli, että "hän ei ole enää meidän palveluksessa, vaan siirtyi toisiin tehtäviin". Olikohan myyjällä jotakin Domusta vastaan kun jätti ilmeisen monta asiakasta kesken niille ilmoittamatta tai niitä varoittamatta.
ajankäyttö:
Noin puolitoista tuntia meni myyjän kanssa alunperin keskustellessa, vaihtoehtoja selaillessa jne.
tarjous:
ei tullut perille
positiivista:
ensivaikutelma, ensikäynti
parantamisen varaa:
jälleen kerran palvelu, mutta pistän tämän nyt odottamattoman tapahtuman piikkiin. Ilmeisesti myyjän käytös tuli Domuksellekin yllätyksenä. Ja kyllä meihin otettiin sitten yhteyttä, mutta valitettavasti liian myöhään.
liike:
Nixi-keittiö, Lauttasaari
ennakkokäsitys:
laadukkaat keittiöt, erityisesti mattasamettiovi kiinnosti
kokemus:
erittäin positiivinen. Myyjä oli tutustunut pohjapiirustuksiin paikan päälle tullessa. Jo puhelimessa annettiin vastauksia kysymyksiin. Kaikki toimi, tarjous tuli ajallaan, vaikka myyjä ilmoitti väliaikaisesti olevansa yksin liikkeessä. Erittäin ystävällinen ja asiantunteva. Suosittelen lämpimästi.
ajankäyttö:
noin tunnin verran vierähti myyjän kanssa keskustellessa
tarjous:
keittiö: 11490€ samettimaalatuilla ovilla (saarekkeessa ei samettimaalia)
kvartsitasot: 4050€
positiivista:
Erittäin ystävällinen, asiantunteva, nopea ja mukava palvelu. Myyjä otti selvää kaikista yksityiskohdista ja selvitti asiat vielä tehtaan kanssa jos jokin oli epäselvää.
parantamisen varaa:
Valitettavasti hinta oli tällä kertaa meille liian korkea. Mies oli myös sitä mieltä, että samettimaali ei nyt ole niin ihmeellinen, että siitä pitäisi näin paljon lisää maksaa.